SEM står för Search Engine Marketing. Och det är precis vad det är. Att annonsera på Google har sina fördelar. Till skillnad från SEO så handlar SEM om att tillfälligt hamna högst upp på första sidan på ett specifikt sökord. Din hemsida kommer då att visas som en annons. Annonserna hamnar över de hemsidor som rankar högst på den sökfrasen.
När vi arbetar med SEO jobbar vi alltid för att hamna på första sidan på google. Dock tar det tid för en hemsida att hamna först på ett sökord. Därför kan vi hjälpa din hemsida att tillfälligt hamna högst upp på första sidan. Det kan vara bra när du till exempel ska ha en kampanj eller bara vill boosta hemsidan under en tid.
Här använder vi oss av samma sätt som när vi tar fram en sökordanalys till SEO när vi ska annonsera på google. Vi tar reda vad dina kunder söker på för att hitta dina produkter eller tjänster. Därefter analyserar vi vad som är de bästa sökorden för just din annons genom att titta på sökvolym, sökord som dina konkurrenter använder och relevansen i sökorden.
När analysen är färdig tar vi tillsammans fram en budget för din annons. Det handlar om hur mycket du vill investera i annonsen. Google har ett system som grundar sig att du som kund betalar en viss summa per klick på din annons. Kostnaden kan skilja sig en del mellan branscher och konkurrens. Men detta kommer vi gå igenom tillsammans så att du kan känna dig trygg i vad det kommer att kosta.
Du kan när som helst kontakta oss och förvänta dig en snabb återkoppling.